skip to Main Content

De Wâldsang op de basisschool

De gemeenten Achtkarspelen, Dantumadiel, Noardeast-Fryslân (deel voormalig Kollumerland) en Tytsjerksteradiel stellen subsidie beschikbaar voor muziekonderwijs binnen hun gemeente. Muziekonderwijs dat via Cultuurcentrum De Wâldsang wordt georganiseerd komt voor deze subsidie in aanmerking. Daardoor kunnen we scholen een ruim en betaalbaar muziekaanbod leveren, waardoor er voor alle kinderen in de gemeente de mogelijkheid is om in aanraking te komen met muziek. Er wordt tevens een mogelijkheid geboden om lessen Algemene Muzikale Vorming (AMV) ook buiten schooltijd te volgen. 

‘Muziek maken is leuk en nog eens goed voor je ook!’ Wetenschappelijke onderzoeken hebben bewezen dat het een zeer positieve invloed heeft op de intelligentie en sociale vaardigheden van kinderen. Door zelf muziek te maken wordt de intelligentiequotiënt van kinderen verhoogd en vooral het abstractievermogen en het analytisch denken sterk verbeterd. Het gezamenlijk musiceren versterkt daarbij het groepsgevoel en de discipline, de sociale en emotionele vaardigheden. Ook motorische ontwikkeling wordt door muziek maken erg gestimuleerd, evenals taalontwikkeling. Zinsverdeling, klemtoon en woordopbouw heeft veel raakvlakken met ritme en muziek. Bovendien leidt dit tot een positiever zelfbeeld’. (Bron: www.muziekmaakslim.nl)

Er wordt tevens een mogelijkheid geboden voor kinderen om lessen Algemene Muzikale Vorming (AMV) ook buiten schooltijd te volgen.

Onze aangeboden diensten

Algemene Muzikale Vorming (AMV) jaarrond

Doelgroep: alle groepen
Duur: jaarrond, wekelijks
Docenten: 1 docent
Locatie: de basisschool

Algemene Muzikale Vorming (AMV) project

Doelgroep: groep 1,2,3,4
Duur: 8 lessen
Docenten: 1 docent
Locatie: de basisschool

Het Leerorkest

Doelgroep: groep 5,6
Duur: 30 weken, start na de herfstvakantie, 1 uur per week
Docenten: instrument afhankelijk
Locatie: de basisschool, locatie uitvoering nader te bepalen.
Extra: instrumentsamenstelling nader te bepalen

Djembeproject

Doelgroep: groep 5,6,7,8
Duur: 7 weken inclusief presentatie
Docenten: 1 docent
Dag: Woensdag
Locatie: de basisschool

Kidpop

Doelgroep: groep 7,8
Duur: jaarrond, (34 weken) 1 uur per week
Docenten: 2 docenten
Data: vrijdag, op afspraak
Locatie: de basisschool

Kleintje Kidpop

Doelgroep: groep 7,8
Duur: 7 weken, 1 uur per week
Docenten: 2 docenten
Data: vrijdag, op afspraak
Locatie: de basisschool

Koperproject ‘Uit de school geblazen’

Doelgroep: groep 5,6 (eventueel 7,8)
Duur: 6 weken incl. eindpresentatie
Docenten: 2 docenten
Locatie: de basisschool

Gitaar op school

Doelgroep: groep 6,7,8
Duur: 7 lessen incl. eindpresentatie
Docent: 1 docent
Locatie: de basisschool

Strijkers in de klas

Doelgroep: groep 5,6,7,8
Duur: 7 lessen, incl. eindpresentatie
Docenten: docenten
Extra: instrumenten worden op school opgeslagen
Locatie: de basisschool

Kennismaking met de saxofoon

Doelgroep: groep 5,6
Duur: 7 lessen incl. eindpresentatie
Docenten: 2 docenten
Locatie: de basisschool

Zangproject ‘Je stem als instrument’

Doelgroep: groep 5,6,7,8
Duur: 7 lessen incl. een presentatie
Docenten: 2 docenten
Locatie: de basisschool

Panfluitproject

Doelgroep: groep 6,7,8.
Duur: 7 lessen incl. eindpresentatie
Docenten: 1 docent
Locatie: in de basisschool

Eenmalige demo

Doelgroep: vanaf groep 3
Duur: 1x een uur.
Docenten: instrument afhankelijk
Extra: instrument naar keuze, voor bijvoorbeeld een open dag, cultuurweek etc.
Locatie: de basisschool

Demo meerdere instrumenten

Doelgroep: vanaf groep 5
Duur: 1x een uur
Docenten: instrument afhankelijk.
Locatie: de basisschool

Workshop djembé

Doelgroep: vanaf groep 4
Duur: 1x een uur plus een presentatie
Docenten: 1 docent
Locatie: de basisschool.

De vioolbouwer

Doelgroep: groep 5,6
Duur: 1x een uur
Docenten: 1 docent
Locatie: de basisschool

UurCultuur

Naar een voorstelling gaan is niet alleen heel erg leuk, het draagt ook bij aan de culturele ontwikkeling van de kinderen. Door naar voorstellingen te gaan komen kinderen in aanraking met verhalen, verschillende meningen en een andere kijk op de…

Back To Top